نفت به صورت سلف در بازار بورس به مردم فروخته شود

نفت به صورت سلف در بازار بورس به مردم فروخته شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره منابع جایگزین نفت برای تنظیم بودجه ۹۲گفت: می توان نفت را به صورت سلف دربازار بورس به مردم فروخت تا درآمدهای نفتی بودجه تامین شود.

احمد امیرآبادی فراهانی درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: می توان بخشی از پروژه ها را هم با درآمدهای مالیاتی پیشبرد وجلوی فرارمالیاتی را گرفت.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره سیاست تک نرخی شدن ارز واین که چه نرخی باشد اظهارداشت: دروضعیت فعلی اقتصاد که درشرایط عدم ثبات دراقتصاد به سرمی بریم ارز دو نرخ باشد بهتر است.

وی افزود: بهتر است که یک نرخ برای واردات کالاهای اساسی و ضروری و مواد اولیه تولیدکالا درنظر گرفته شود و یک نرخ هم برای ورود کالاهای غیرضروری گذاشت که همان نرخ بازار است و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درادامه اظهارداشت:درحال حاضر دولت می تواند یک نرخ تعادلی که باعث از دست رفتن قدرت خرید مردم نشود کالا واردکند وپس از به ثبات رسیدن اقتصاد و اینکه مسئولین تشخیص دادند وضعیت مناسب است نرخ ارز تک نرخی شده و دربورس تعیین شود.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به نابسامانی بازار مرغ که چندی پیش شاهد آن بودیم گفت: سپردن نظارت به اصناف کاردرستی نیست چرا که بازرسان اصناف هم بعضا افرادی از خود دولت هستند.

نماینده مردم قم درمجلس نرخ مناسب دلار را نرخی بین ۲ هزار تا ۲هزارو پانصد تومان دانست و اظهارداشت: متاسفانه تصمیمات خلق الساعه ،مشکلات اقتصادی را درکاهش ارزش پول ملی موثراست وجای تاسف است که ارزش پول ملی کشورهای جهان سوم چند برابر پول کشور ماست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس سلف فروشی نفت دربازار بورس به مردم می تواند روش خوبی برای تامین درآمدهای بودجه باشد.

۵ آذر ۱۳۹۱ ۲۳:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۲۵۹